DARE TO DREAM

Sunday, December 28, 2008

KEPUTUSAN FUN BOWLING KELAB BOWLING KASTAM PUTRAJAYA

Pada tengahari tadi Kelab Bowling Kastam Putrajaya telah berjaya mengumpul seramai 14 ahli kelab bertanding dalam FUN BOWLING di Bangi Superbowl, Bangi. Selain merebut hadiah tempat ketiga hingga tempat pertama bagi kategori lelaki dan wanita, juga terdapat hadiah saguhati sebagai dorongan persembahan iaitu SPLIT CONVERSION, DOUBLE STRIKE dan 3 SPARE IN A ROW. Keputusan FUN BOWLING adalah seperti berikut :

Tempat Pertama (L) : En. Sajar Reza Jaafar ( 616 )
Tempat Kedua (L) : Tuan Ramli Othman ( 616 )
Tempat Ketiga (L) : Tuan Nadzri Che Ani ( 609 )

Tempat Pertama (W) : Puan Hamidah Ab. Latif ( 583 )
Tempat Kedua (W) : Puan Hanizah Zainal ( 535 )
Tempat Ketiga (W) : Puan Rosmanorazlia Malek (497 )

Keputusan berdasarkan jatuhan terbanyak dengan 4 games

ULASAN : memang best main tadi sebab format yang berlainan sekali kerana dapat hadiah berbentuk air kotak dan biskut TIGER

kepada ahli kelab yang lain, jangan lupa untuk sertai FUN BOWLING pada masa akan datang.....

Nor Amran Abdullah
Bendahari KBKPj
KDRM

Saturday, December 27, 2008

SELAMAT DATANG TAHUN BARU ISLAM " MUHARRAM"

MUHARAM adalah bulan pertama dalam tahun Islam (Hijrah). Sebelum Rasulullah berhijrah dari Makkah ke Yathrib, kiraan bulan dibuat mengikut tahun Masihi. Hijrah Rasulullah memberi kesan besar kepada Islam sama ada dari sudut dakwah Rasulullah, ukhuwwah dan syiar Islam itu sendiri.

Pada asasnya, Muharam membawa maksud 'diharamkan' atau 'dipantang', iaitu Allah SWT melarang melakukan peperangan atau pertumpahan darah. Namun demikian larangan ini ditamatkan setelah pembukaan Makkah (Al Baqarah: 91). Sejak pemansuhan itu, umat Islam boleh melaksanakan tugas dan ibadat harian tanpa terikat lagi dengan larangan berkenaan.

Peristiwa-peristiwa penting:

1 Muharam - Khalifah Umar Al-Khattab mula membuat penetapan kiraan bulan dalam Hijrah.
10 Muharam - Dinamakan juga hari 'Asyura'. Pada hari itu banyak terjadi peristiwa penting yang mencerminkan kegemilangan bagi perjuangan yang gigih dan tabah bagi menegakkan keadilan dan kebenaran.

Pada 10 Muharam juga telah berlaku:

1. Nabi Adam bertaubat kepada Allah.
2. Nabi Idris diangkat oleh Allah ke langit.
3. Nabi Nuh diselamatkan Allah keluar dari perahunya sesudah bumi ditenggelamkan selama enam bulan.
4. Nabi Ibrahim diselamatkan Allah dari pembakaran Raja Namrud.
5. Allah menurunkan kitab Taurat kepada Nabi Musa.
6. Nabi Yusuf dibebaskan dari penjara.
7. Penglihatan Nabi Yaakob yang kabur dipulihkkan Allah.
8. Nabi Ayub dipulihkan Allah dari penyakit kulit yang dideritainya.
9. Nabi Yunus selamat keluar dari perut ikan paus setelah berada di dalamnya selama 40 hari 40 malam.
10. Laut Merah terbelah dua untuk menyelamatkan Nabi Musa dan pengikutnya dari tentera Firaun.
11. Kesalahan Nabi Daud diampuni Allah.
12. Nabi Sulaiman dikurniakan Allah kerajaan yang besar.
13. Hari pertama Allah menciptakan alam.
14. Hari Pertama Allah menurunkan rahmat.
15. Hari pertama Allah menurunkan hujan.
16. Allah menjadikan 'Arasy.
17. Allah menjadikan Luh Mahfuz.
18. Allah menjadikan alam.
19. Allah menjadikan Malaikat Jibril.
20. Nabi Isa diangkat ke langit.


Doa awal tahun:

: dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.
Sesiapa yang membaca doa ini, syaitan berkata:

"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan."

Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya.

Ya Allah, Engkaulahyang kekal abadi untuk selama-lamanya. Demi kelebihanMu yang Maha Agong dan kemurahanMu yang melimpah, sesungguhnya pada tahun ini aku memohon kepadaM perlindungan daripada syaitan yang direjam, dari sekalan kuncunya, tenteranya dan penolongnya. aku juga memohon perlindungan daripada nafsu amarah yang sentiasa mendoong ke arah kejahatan danmelalaikan dengan perkara yang tidak berfaedah daripada mendekatkan diriku kepadaMu.

Selawat serta salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w. serta ahli keluarga baginda dan paa sahabat. Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam....Amin...

Waktu membacanya:
Doa ini dibaca 3 kali setelah masuk waktu maghrib pada malam 1 Muharram, Sesiapa yang membaca doa ini maka akan berkaa syaitan, "Telah amanlah anak Adam daripada godaanku pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua malaikat untuk memeliharanya dari fitnah syaitan."


Nor Amran Abdullah
Bendahari KBKPj
KDRM

Friday, December 26, 2008

FUN BOWLING KASTAM

Perhatian kepada semua ahli Kelab Bowling Kastam Putrajaya.

Kelab akan mengadakan acara Fun Bowling seperti berikut:-

Tarikh : 28 Disember (Ahad)
12.00 tengahari
Tempat : Bangi Super Bowl,Warta Bangi.

Acara berkonsepkan Fun Fair dimana hadiah akan diberi on the spot bagi setiap kategori :
Double strike
3 Spare in a row
Split Conversion


Bagi ahli kelab yang berminat untuk menyertai acara tersebut, bayaran sebanyak RM25 seorang akan dikenakan.


Nor Amran Abdullah
Bendahari KBKPj
KDRM

Thursday, December 18, 2008

HATI-HATI BILA NAK MAKAN DI KOPITIAM " NISSIN NOODLE TIDAK HALAL"







Hati-hati wahai orang yang mengaku dirinya ISLAM, byk kopitiam pada ketika ini menghidangkan menu yang ada nissin noodle, hati-hati bila menyemak menu ketika nak makan, saya sebagai orang ISLAM, rasa bertanggungjawab pula nak sebar benda ini. So lihatlah gambar diatas. Akhir sekali, hati-hati bila nak makan tu, pastikan makanan anda itu halal dan tidak meragukan kehalalannya. Kalau rasa ragu-ragu makanan itu, maka janganlah makan. Tapi kalau nak kompom halal, carilah produk halal dan MASAK SENDIRI BEB......................
HATI-HATI

Nor Amran Abdullah
Bendahari KBKPj
KDRM

KES KEPALA BABI DI MELAKA BERULANG LAGI

Kes mengantung kepala babi hutan telah berulang lagi di Melaka pada hari ini 17 Disember 2008. Kali ini kepala babi itu digantung di pagar Sekolah Kebangsaan Pengkalan Balak, Melaka. Penjenayah yang melakukan perkara provokasi tersebut harus di cari hingga ke lubang cacing. Tapi saya amat pelik kerana penjenayah itu masih belum lagi ditemui oleh polis yang dikatakan hebat macam Scotland Yard, walaupun sudah kali ketiga perkara ini berlaku ( kalau tak silap saya ). Kalau perompak tu, cepat pulak di kesan dan ditangkap.
Tapi apa-apa pon saya amat bersetuju benor kalau penjenayah yg melakukan provokasi kepala babi itu di tangkap dengan I.S.A jer. Sebab provokasi yang dia buat tu akan menimbulkan kemarahan orang kampung dan menggugat ketenteraman awam dan boleh berlaku rusuhan. Polis jangan sumbat orang ni di penjara Kajang, tapi disumbatkan kat penjara kamunting (ISA). Sekian


Nor Amran Abdullah
Bendahari KBKPj
KDRM

Monday, December 1, 2008

THE HIGHEST POSITION OF THE WORLD

Do you know who is sitting in The Highest Position of the World ?!

U.S President ?

NO

Osama Bin Laden ?

NO

UN General Secretary ?

NO

Pope Benedict ?

NO

I Will Tell You

But Please

Don’t Wonder





doubleclick for bigger pic


Nor Amran Abdullah
Bendahari KBKPj
KDRM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails