Saturday, July 2, 2011

TAHNIAH HARIMAU MALAYA 2 VS 1 CHINESE TAIPEI ( TAIWAN )



SELAWAT KEATAS NABI DAN KELUARGANYA..

Pada 29 Jun 2011 yang lalu , saya bersama ex-boss dari JB , Tuan Misni Jasmo telah hadir untuk menyaksikan perlawanan pertama pusingan kelayakan 2014 Brazil zon Asia di Stadium Bkt Jalil dimana Malaysia vs Chinese Taipei ( Taiwan ), maklumler asyikk geram jer tgk team Malaysia kt TV dirumah, akhirnya tercapai jua gi stadium yg dah lama tidak saya kunjungi. Rasanya last gi stadium masa dpt pas percuma Grandstand dari TV3 masa MYTEAM 2 Vs INDONESIA. Mana tahan beb tgk kt TV, walaupon kt stadium takder ulangan gol oleh Malaysia dan Taiwan tapi saya amat puas dengan sudut pandangan padang dari granstand yg berharga RM 30.00. Lagi satu kengkadang tu gol pon kita tak sempat fokus sbb duk sibuk tgk ULTRAS MALAYA menyanyikan lagu semangat Malaysia.

Dari segi perlawanan plak, saya tgk ada 3 player Taiwan bersaiz ala-ala Rio Ferdinand , bagak2 besarnya badannya tapi slow ler plak, Malaysia plak yg paling tinggi si budak Amirul Hadi...yg lain semua saiz Asia Tenggara ( paham2 aja ler... ). First touch Taiwan banyak menyerang tapi dek sorakan penyokong yg gamat dan pertukaran Helmi Remeli oleh King Gopal , game terus jadi cantik mcm Barcelona dan terus Malaysia mendominasi perlawanan... SYABAS BETTE..... VIVA MALAYSIA, dan akhirnya Kapten Shafiq Rahim berjaya menjaringkan gol pertama dari sudut sukar pd first half, and the second half si aidil Zaquan tanduk hasil dari sepakan sudut plak ...YESSSS !!! GOL LAGI DAN STADIUM BERTAMBAH GAMAT.

Tapi apakan daya , 20 minit terakhir Taiwan dapat gol ler plak , frust betul aku !!!! itupun hasil bek kita yg tertidur heheeheh...... membiarkan striker Taiwan score.... sian Amirul Hadi, dia plak kenan cerca ....Apa-apa pon tahniah Malaysia, usaha lagi pada Ahad ni 3 Julai 2011 di Taiwan, King Gopal mesti ada strategi utk menangkis dan menahan serangan Taiwan, saya harap kita dapat berjumpa Singapore di second Leg yg sedang menanti krn dpt BYE......pastu masuk peringkat kumpulan ler plak.. dan dpt jugak saya gi stadium lagi.

Lastly , dapat ler jugak beli stiker kereta dan Mafla HARIMAU MALAYA...

HARIMAU MALAYA TERUSKAN PERJUANGANMU.....



DETIK2 FIRST GOL DARI SUDUT PENONTON ULTRA MALAYA....



GOL OLEH SHAFIQ RAHIM



SOROTAN PERLAWANAN ASTRO ARENA

Related Posts with Thumbnails
Nor Amran Abdullah
Bendahari KBKPj
JKDM

No comments:

FIRST STEP : PELABURAN SAHAM DI BURSA MALAYSIA

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhamad SAW dan keluarganya serta pada para sahabat, Alhamdulillah , hari ni teringat pulak n...