DARE TO DREAM

Wednesday, April 27, 2011

PERBINCANGAN BERSAMA SURIA BEACH RESORT CHERATING, PAHANG




SELAWAT..............

Aku baru sahaja pulang dari mengadakan perbincangan bersama pihak Suria Cherating Beach Resort di Cherating, Pahang pada 25 dan 26 April 2011. Tujuannya adalah untuk berbincang tentang persiapan tempat bagi mengadakan Mesyuarat Manual Prosedur Kerja MPK, Cawangan Akaun pada bulan 18 - 21 Mei 2011 nanti. Aku bersama Mat Sahrom menaiki kenderaan jabatan ke sana melalui highway MTD, Karak - Kuantan - Jabor - Cherating, maklum ler first drive sendiri ke sana, hehee sebelum ni naik bas jer. Ronda2 di bandar Kuantan yang begitu asing bagi diriku baru kali ke-2 menjejakinya, its oklaa... nasib baik Sahrom ex student POLISAS , so dia tahu ler jalan2 di sekitar Kuantan. Tepat jam 2.45 petang tiba di Suria Beach Resort, Cherating. Wahhhhhh cantikk jugak tempat tu, maklum ler bincang sambil jenjalan makan angin, pantai nan hijau, angin sepoi2 bahasa dan yg paling tak tahan ialah PANAS TUUUUUUUUU !!!!!!!!.... pastu bincang dengan org resort just take about 1/2 hour jer ...

Petang lak mancing pantai, joran 9 kaki yg aku bawak guna umpan sotong dan ikan selar bersama Sahrom, kat pantai tu org kata mmg PARI menjadi habuan..tapi tak mengena sbb sejam jer .. malam tido awal lepas solat isyak heheeheh. Selasa plak cari SATA buat bekalan dalam kereta, beli ler jugak keropok lekor yg dah direbus, keropok kering dan macam2 lagi.....

Bertolak balik jam 12.40 tghari dan sampai di pejabat Putrajaya jam 3.45 petang mmg mcm pelesit aku bawak 160 - 170 km/h MAINTAIN, kekadang jer 140 km/h maklum ler kete waja baru CPS. belum letak lambang lagi. tapi tadi aku gi ambik logo kastam dari Pikk Hashim kt Admin utk aku tampal kt kete SPANCO TUUUU...

wassalam berjumpa lagi



Related Posts with ThumbnailsNor Amran AbdullahBendahari KBKPjKDRM

Thursday, April 7, 2011

WARGA KASTAM MAUT JATUH BANGUNAN SPRM




Kawasan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) di sini menjadi tumpuan rakan-rakan Ahmad Sarbani Mohamed sebaik sahaja mendengar kematian penolong pengarah Kastam itu, yang ditemui mati di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini, pagi tadi.

Bagaimanapun kebanyakan mereka yang kelihatan terkejut dan sedih melahirkan satu pandangan yang sama – mustahil bagi pegawai Kastam itu (gambar) yang berusia 56 tahun – boleh mengambil keputusan untuk membunuh diri dengan terjun dari bangunan tinggi.

Dengan berpakaian Kastam Diraja Malaysia sejumlah kakitangan agensi itu berhimpun di kawasan hospital sementara menunggu hasil bedah siasat.

Sesetengah pula didapati tidak dapat mengawal perasaan.

Keluarga Ahmad Sarbani pula kelihatan “mengawal” isteri dan lima anaknya, yang diiringi ke bilik menunggu dewan mayat dengan muka mereka ditutup bagi mengelak dirakamkan oleh media.

Saudara-mara juga enggan memberi sebarang komen kepada pemberita yang membanjiri kawasan bilik mayat.

Rakan zaman kanak-kanak Ahmad Sarbani, Ridzuan Mohamad memberitahu The Malaysian Insider, dia tidak percaya apabila dimaklumkan kematian penolong pengarah itu.

“Saya sangat rapat dengan dia dan dia seorang yang rendah diri. Saya merasakan tuduhan SPRM ke atasnya mengarut. Jika benar, tunjukkan bukti.

“Cara mereka menyoal siasat dia tidak adil,” katanya.

“Dia hanya dijadikan kambing kerana seseorang,” kata Ridzuan,bekas pemberita ini, yang berusia 46 tahun.

Ridzuan juga memberitahu tidak logik Ahmad Sarbani boleh membunuh diri kerana dia sentiasa mempertahankan bahawa dirinya tidak bersalah.

“Malam tadi dia panggil saya dan memberitahu saya bahawa dia sedang disoal siasat oleh SPRM. Dia berkata dia rasa tidak bersalah kerana tidak melakukan apa-apa kesalahan.

“Dia juga berkata dia akan menghantar satu dokumen esok (hari ini), untuk menghantar dokumen,” katanya lagi.

Seorang lagi rakannya, Ashaari Isa juga yakin Ahmad Sarbani bukan seorang yang boleh mengambil tindakan membunuh diri.

“Itu yang SPRM mahu berkata, tetapi bagi mereka yang mengenali dia secara peribadi adalah mustahil (boleh membunuh diri),” katanya lagi.

“Personaliti dan tingkah laku dia adalah bukti dia seorang yang kuat beriman,” kata ahli perniagaan berusia 57 tahun ini.

Justeru kata Ashaari, dia mahu SPRM menjelaskan mengapa seorang pegawai kanan Kastam sanggup untuk membunuh diri dan mahu ditunjukkan rakaman CCTV kepada umum.

Ashaari, yang memandu dari kampung Ahmad Sarbani di Perak, dengan rasa marah menafikan bunuh diri sebagai punca kematiannya.

“Lelaki dari kampung saya tidak akan membunuh diri, tetapi kami bunuh orang,” katanya dengan nada beremosional.

Ahmad Sarbani merupakan sebahagian daripada 62 orang menjadi radar Operasi 3B sejak minggu lalu dan dia mati dipercayai selepas jatuh dari bangunan agensi itu di Jalan Cochrane di sini, pagi ini.



Insiden terbaru ini, yang sekali lagi mengejut dan menggemparkan negara, berlaku ketika Suruhanjaya Diraja sedang mengadakan siasatan berhubung kematian bekas pegawai DAP Teoh Beng Hock, yang ditemui mati selepas disiasat SPRM di Shah Alam, dua tahun lalu.

SPRM memulakan Operasi 3B minggu lalu dan telah menahan 62 pegawai kastam di seluruh negara.

Sebahagian besar daripada telah dibebaskan sementara menanti siasatan susulan.

Pada satu sidang media di sini tengah hari tadi, Pengarah Siasatan SPRM Datuk Mustafar Ali berkata mangsa ditemui mati di gelanggang badminton kira-kira 10 pagi tadi.

Ahmad Sarbani telah dibebaskan oleh SPRM selepas diikat jamin Sabtu lalu.

Mustafar berkata mayat pegawai itu ditemui di aras bawah, selepas didapati tidak kelihatan di bilik dia diminta menunggu pada pukul 10.15 pagi.

Kata beliau, Ahmad Sarbani datang ke bangunan SPRM kira-kira 8.26 pagi tanpa sebarang temu janji dengan pegawai siasatan.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan pada sidang media itu, SPRM berkata, “antara pukul 10.15 pagi hingga 10.20 pagi satu kejadian telah berlaku di bangunan SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Jalan Cochrane, Kuala Lumpur di mana seorang individu telah ditemui meninggal dunia.”

“Individu yang ditemui meninggal dunia ini dikenal pasti sebagai Ahmad Sarbani Mohamed, berumur 56 tahun, seorang Penolong Pengarah Kastam,” kata kenyataan itu.

SPRM mengesahkan bahawa Ahmad Sarbani adalah antara pegawai kastam yang telah ditahan pada 1 April lalu di Pejabat Kastam Pelabuhan Utara, Klang.

“Penama tersebut setelah membantu dalam siasatan yang melibatkan Operasi 3B iaitu satu siasatan berkaitan kesalahan di bawah Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009, telah dilepaskan melalui jaminan pada 2 April, pukul 12.30 tengah hari.

“Penama tersebut telah pun meninggalkan pejabat SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur selepas dilepaskan melalui jaminan tersebut,” kata kenyataan itu lagi.

Katanya, Ahmad Sarbani telah datang ke Pejabat SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur seorang diri dengan menunggang motosikal dan meminta untuk berjumpa dengan pegawai penyiasat bagi berbincang mengenai kes terhadapnya.

“Oleh kerana pegawai-pegawai sedang bermesyuarat, maka penama berkenaan telah menunggu di lobi pejabat sehingga pukul 9.30 pagi.

“Penama tersebut kemudian telah diiringi oleh seorang pegawai ke bilik pejabatnya untuk mendapatkan pegawai penyiasat menemui penama tersebut. Pegawai yang mengiringi penama tersebut telah berada bersamanya dalam bilik pejabat pegawai berkenaan,” katanya lagi.

Kenyataan itu menambah, lebih kurang 10.15 pagi, pegawai yang mengiringi beliau telah meninggalkan penama tersebut di pejabatnya dan keluar sebentar pergi mendapatkan pegawai penyiasat.

“Dalam beberapa minit kemudian, pegawai tersebut telah kembali ke pejabatnya dan mendapati penama berkenaan tiada dalam bilik berkaitan,” tambah kenyataan tersebut.

“Setelah mencari dalam kawasan pejabat, seorang pegawai telah terlihat satu tubuh manusia terlantar di tingkat satu bangunan pejabat ini.

“SPRM telah pun memaklumkan kejadian ini kepada keluarga si mati dan pihak pengurusan jabatannya serta menyerahkan perkara ini kepada pihak polis untuk mengambil sebarang tindakan,” kata kenyataan itu lagi. -TMI greenboc


Related Posts with Thumbnails

Nor Amran Abdullah
Bendahari KBKPj
KDRM

Wednesday, April 6, 2011

KATA-KATA HIKMAT SAIDINA ALI a.s

SELAWAT.................

Ramai masyarakat Islam tidak mengetahui bahawa Saidina Ali AS iaitu menantu dan golongan Ahlul Bayt banyak mengeluarkan kata-kata hikmat yang boleh menjadi panduan kepada seluruh umat Islam. Rasullullah SAW pernah bersabda " AKU ADALAH GEDUNG ILMU DAN ALI ADALAH PINTU SEGALA ILMU ". Dari hadis tersebut menunjukkan bahawa Saidina Ali as adalah tempat rujukan para sahabat selepas wafatnya rasullullah SAW, hingggalah Khalifah Ar-Rasyidin merujuk kepada beliau ttg urusan dunia dan akhirat berdasarkan Al-Quran dan Assunnah, beliau merupakan seorang yg sangat mahir dalam pentafsiran Al-Quran hingga di gelar Ahlul Kitab. Berikut beberapa kata-kata hikmat Saidina Ali as yang boleh menjadi panduan kehidupan manusia.

BILANGAN 17

" WAHAI ANAK ADAM !!, KAMU MELIHAT DAN TAHU BAHAWA TUHAN KAMU SUBHANAHUWATAALA MEMBERI NIKMAT KE ATASMU SEDANGKAN KAMU BERBUAT MAKSIAT KEPADANYA , MAKA JAGALAH BALASAN KEMURKAANNYA "

BILANGAN 18

" APA YANG TERSIMPAN DI DALAM HATI SESEORANG ITU AKAN TERLIHAT JUGA DALAM KATA-KATANYA KETIKA TERSILAP SERTA PADA AIR MUKANYA "





Related Posts with Thumbnails

Nor Amran Abdullah
Bendahari
KBKPj JKDM

Tuesday, April 5, 2011

KLIP VIDEO SENSASI TERBONGKAR DI DADA AKHBAR

SELAWAT.......................

SUBHANALLAH, aku bukannya aktif dalam mana-mana parti politik, tapi aku rasa geram, sedih dan malu membeli KOSMO hari ni, sbb takut nnti anak aku tanya gambo vieo klip hitam putih di dada akhbar hari ni ( Selasa 5/4/2011 ). Sebagai manusia yg dianugerahi oleh Allah utk berfikir, aku merasakan ada sesuatu yg tak kena dengan MALAYSIA, akhbar pemerintah memaparkan gambo video klip yg didakwa pelakunya mirip DSAI dan pembangkang hanya mempunyai ruang yg amat terbatas untuk bertahan dan mematahkan hujah.

Aku amat yakin ini permainan POLITIK FITNAH manusia pada abad ini yg menandakan HARI KIAMAT akan tiba tidak lama lagi, dan aku amat yakin BALA DARI ALLAH BAKAL TIBA TAK LAMA LAGI DI MALAYSIA PULAK seiring dengan penyataan dari Al-Quran dan Hadis.





Related Posts with Thumbnails

Nor Amran Abdullah
Bendahari KBKPj
JKDM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails