Wednesday, June 4, 2008

BERSABAR ATAS KENAIKAN MINYAK

Kita telah sedia maklum tentang pengumuman kerajaan menaikkan harga minyak petrol dari 1.92 kepada 2.70 begitu juga dengan diesel, kerajaan juga umum bayaran rebet pembaharuan cukai jalan bg motor dan kereta dan kerajaan akan menstruktur semula subsidi diesel.
Pada saya ada pro dan kontra dalam perkara ini, pada mulanya naik angin juga saya bila tahu minyak naik adalah 2-3 jam pening kepala, tapi kalau nak difikirkan bagus jugak untuk saya agar tekanan kenaikan ini dapat saya berusaha mencari duit lebih...... dgn lebih lagi dan tidak dalam keadaan selesa. bukan apa kalau saya dalam keadaan selesa , kita tak berusaha cari duit, tapi kalau kita dalam keadaan tertekan, barulah kita nak berusaha cari duit macam kita berada di negara orang. Tengok orang Melayu di London atau negara lain, semuanya berjaya kerana desakan persekitaran hidup. Apa-apa pun mulai esok kerajaan Barisan NAsional akan berhadapan bermacam-macam bantahan, kerenah dan demonstrasi dari rakyat yang tidak berpuashati dengan perkara ini. Itu ini UBAHLAH MINDA KITA, TAKBIRR................
nOTE : MARILAH KITA BERSATU UNTUK MASA DEPAN ANAK-ANAK KITA

No comments:

FIRST STEP : PELABURAN SAHAM DI BURSA MALAYSIA

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhamad SAW dan keluarganya serta pada para sahabat, Alhamdulillah , hari ni teringat pulak n...