Tuesday, March 10, 2009

ALANGKAH SEKSANYA UNTUK MEMPERJUANGKAN BANGSA MELAYU : DEMO PPSMI




Sungguh tak ku sangka sebenarnya amat seksa untuk memperjuangkan BAHASA MELAYU sendiri di Negara yang majoriti orang Melayu MALAYSIA. A. Samad Said aku rasa bukannya aktivis parti mana-mana, cuma kebanyakkan peserta demo , mmg tak dinafikan byk dari PAS, PKR. UMNO pulak aku tak tau la.... Secara peribadi aku menyokong GMP untuk memansuhkan PPSMI, untuk masa depan anak-anak agar boleh berbahasa Melayu, agar Bahasa Melayu pada 15 tahun akan datang tidak menjadi sejarah aje. Bukan apa nanti 15 tahun akan datang org dah tak cakap Bhs Melayu, tapi cakap Bhs Melayu ROJAK INGGERIS. Sekarang nie pon aku akui , aku cakap pon Malay mix English, bagaimana pula pada masa akan datang.

Bersedialah dari sekarang, UTAMAKAN BAHASA MELAYU, KENAPA KITA MALU MENGGUNAKAN BAHASA MELAYU, jadi eloklah Bahasa Melayu diperkayakan penggunaannya, diperbanyakkan istilah dgn menukarkan istilah Inggeris kedalam Bahasa Melayu, diperkukuhkan DEWAN BAHASA DAN PUSTAKA dgn memberikan sejumlah kuasa / undang-undang untuk mereka menegakkan Bahasa, DBP harus boleh mengeluarkan kompaun kepada mereka yang salah penggunaan Bahasa dan tidak menggunakan Bahasa. Oleh itu, bangsa bukan melayu di Malaysia sudah semestinya menghormati BAHASA MELAYU.

Nor Amran Abdullah
Bendahari KBKPj
KDRM

1 comment:

RaYzeef said...

Bahasa jiwa bangsa, alangkah sedihnya jikalau bangsa sendiri membuang bahasa.

FIRST STEP : PELABURAN SAHAM DI BURSA MALAYSIA

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhamad SAW dan keluarganya serta pada para sahabat, Alhamdulillah , hari ni teringat pulak n...