Thursday, April 26, 2012

MAAHAD AL-EHYA AL-KARIM MEMENANGI ANUGERAH PIBG TERBAIK PERINGKAT KEBANGSAAN

SELAWAT KE ATAS NABI DAN KELUARGANYA


Alhamdulillah pada 25 April 2012 ( Khamis ) sekolahku Maahad Al-Ehya Al-Karim telah dinobatkan sebagai pemenang keseluruhan anugerah PIBG Cemerlang Peringkat Kebangsaan dan meraih wang tunai RM50,000.00 piala dan sijil penghargaan. Tahniah diucapkan kepada YDP PIBG Tuan Hj Zaid dan juga kepada Pengetua Sekolah Ustaz Johari diatas kecemerlangan sekolah.....banganya aku, 


Baru minggu lepas 21 April 2012 aku berborak-borak dengan Tuan Hj Zaid ttg anugerah ini di sekolah bersama sahabatku fakarudin, enol, shulinz dan twin abg dan akhirnya berjaya juga mengondol tempat pertama kebangsaan.....ini satu yang hebat dan sekolahku mendapat pengiktirafan peringkat negara...wow !!!!!!!!

Memang tidak aku nafikan kehebatan dua tokoh ini iaitu Tn Hj Zaid dan Ustaz Johari yang mempunyai idea yang hebat , berjaya mengangkat martabat sekolah ...seperti mana lirik lagu sekolah yang telah aku cipta sejak tahun 1993....................Related Posts with Thumbnails " terus harum di pelusuk dunia, kami janji menjaga oh namamu , impian kan jadi kenyataan....."

Sebenarnya mmg menjadi hasrat Tn Hj Zaid dan Ustaz Johari mengajak bekas pelajar MEKAR meneruskan hasrat murni mendaftarkan segera ALUMNI, aku sebenarnya mahu ianya menjadi realiti, walaupun kini ALUMNI berjalan secara tidak rasmi dan seolah-olah pihak PIBG dan sekolah seperti menganggap aku sebagai YDP ALUMNI, tapi sebenarnya wujud kengkangan dari rakan2 lain yang sentiasa sibuk dengan urusan masing-masing. Akan tetapi , aku  sahut cabaran mereka , dgn beberapa kerat yang ada InsyaAllah dgn niat ikhlasku . aku akan cuba merealisasikannya bersama rakan2 lain. SEBAB AKU MEMANG SUKA BERORGANISASI, .................................







Nor Amran Abdullah
Bendahari KBKPj
JKDM

No comments:

FIRST STEP : PELABURAN SAHAM DI BURSA MALAYSIA

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhamad SAW dan keluarganya serta pada para sahabat, Alhamdulillah , hari ni teringat pulak n...